Reklama kontekstowa | _Blog kamapnie-ppc - e-blogi.pl
_Blog kamapnie-ppc
Reklama kontekstowa 2011-07-18

Podczas zwiedzania internetu szybko potrafimy zanotować, że w wielu serwisach reklamy są dostosowane do esencji wpisu. Pomińmy sławne wpadki, kiedy przy newsach o katastrofach samolotu oferowane są tanie bilety lotnicze. Zajmiemy się sprawą funkcjonowania takiej reklamy.



Opisany wyżej wariant obwieszczenia ma swoją nazwę, jest to reklama kontekstowa. Zasada jej działania jest niepospolicie nieskomplikowana. Odbiorca zamawiając reklamę tworzy jej istotę jak również układ, stwierdza potem spis wyrażeń kluczowych. Gdy którekolwiek z nich pojawia się w newsie, wyświetlana zostanie dana reklama.


 



Są odmienne metody płatności za takie obwieszczenie. Czasami dostawca płaci za samo wyświetlenie reklamy, lecz o wiele częściej stosuje się procedurę płatności za wszelkie kliknięcie użytkownika w odsyłacz.



Strasznie rzadko stosowanie reklamy kontekstowej jest wynikiem umowy między reklamodawcami a posiadaczami serwisów, na jakich są umieszczone. Zazwyczaj zajmują się tym wyspecjalizowane firmy, w których każdy może wykupić miejsce reklamowe na ustalone frazy a także każdy prowadzący serwis internetowy może zgłosić gotowość sprzedaży obszaru reklamowego. Jak wygląda rozliczanie się z profitów? Reklamodawca płaci firmie świadczącej usługę reklam kontekstowych za każde kliknięcie w reklamę, a ten dzieli się dochodami z posiadaczami witryny, na której ogłoszenie jest umiejscowione.



Największą przedsiębiorstwem zajmującą się sprzedażą reklam kontekstowych jest Google, prowadzi ona usługę Google AdSense. Kalkuluje się, że aktualnie kontroluje około 25% całkowitego rynku reklamy w Internecie.





 


Dodaj komentarz


e-blogi.pl
  e-blogi.pl  [Załóż blog!] rssSubskrybuj blogi
[Zamknij reklamy]