Efekty reklamy ponad wszysztko! | _Blog kamapnie-ppc - e-blogi.pl
_Blog kamapnie-ppc
Efekty reklamy ponad wszysztko! 2011-07-19

W wypadku różnego typu działań promocyjnych, potencjalny kontrahent agencji działającej w biznesie reklamy i zamawiający tego rodzaju usługę, przyzwyczajony bywa do ponoszenia opłaty już za samo przygotowanie konkretnego przekazu reklamowego. W takich sytuacjach z reguły nikogo w agencji nie będzie wzruszało to, jaką wymierną korzyść otrzyma jednostka zamawiająca wspomnianą usługę. Natomiast do czasu. Aktualnie na rynku są już bowiem osiągalne tak zwane kampanie efektywnościowe, oferowane poprzez w pełni wyspecjalizowane interaktywne agencje reklamowe nakręcone nie tyle na swoją korzyść, ile na realnie uzyskiwany rezultat biznesowy spływający wprost do kieszeni zamawiającego usługę, klienta. Na jakich więc zasadach funkcjonują kampanie efektywnościowe i czym się odróżnia ten rodzaj działań przeprowadzanych w internetowej rzeczywistości?


 


 



Kampanie efektywnościowe charakteryzuje zwłaszcza model rozliczeniowy. Opłata ponoszona przez klienta agencji uzależniona jest zatem nie od liczby odsłon (jak dzieje się to w wypadku reklamy displayowej), ale za dostanie rzeczowego, zaplanowanego przed przystąpieniem do działań, efektu. Przewidzianym rezultatem może więc być przykładowo przekierowanie klienta na sprecyzowaną stronę internetową WWW, wypełnienie przez internautę formularza kontaktowego, skopiowanie danego pliku albo też – co ma miejsce z reguły w wypadku usługi, której zamawiający prowadzi własny sklep internetowy - kupno promowanego produktu. Jeżeli już zaś chodzi o algorytmy rozliczeniowe to odznacza się trzy, najpopularniejsze formy opłaty: model CPC (cost per click), w jakim zapłata uzależniona jest od kliknięcia konsumenta w określony format reklamowy, model CPA (cost per action), przy którym opłata zależy od wykonanej, zakontraktowanej wcześniej akcji (np kupno oferowanego towaru czy również dokonanie rejestracji na wskazanej stronie) oraz model CPL (cost per lead) gdzie stawka zależy od np, pozostawienia poprzez użytkownika swoich danych osobowych, co ma z reguły miejsce w przypadku wypełniania poprzez internautę formularza kontaktowego.

Kampanie efektywnościowe posiadają wiele zalet. Reklamodawca nie ryzykuje zbyt wiele, ponieważ tak czy owak opłata, jaką ponosi uzależniona jest od uzyskanego wyniku. W dodatku otrzymuje on sposobność dokładnego pomiaru uzyskanych rezultatów kampanii i – chociaż dociera do sporej ilości użytkowników – to i tak wynagradza tylko za te osoby, które dokonały założone przez niego cele.





 


Dodaj komentarz


grypsik81 2012-05-10

Wypróbowałem wiele sposobów na pozycjonowanie i muszę przyznać, że katalogowanie jest jednym ze skuteczniejszych. Próbujcie katalogować ręcznie i automatem (najlepiej Adderem, znajdziecie go na www.seoadder.info). Po jakimś czasie zauważycie efekty i uwierzcie mi - będziecie zadowoleni! Polecam!

tommeczzek 2012-02-29

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to polecam zwrócić szczególną uwagę na katalogowanie. Nie pisze o ręcznym katalogowaniu, bo kto to jeszcze robi, tylko oczywiście o automacie (SeoAdder). Można zaoszczędzić sporo czasu a efekty bardzo dobre. To świetne narzędzie znajdziecie na www.seoadder.info Polecam!

nico 2011-11-07

Dobry artykuł, daje do myślenia.. Takie kampanie sa naprawdę skuteczne..
Podobnie jak SeoAdder, jeśli chodzi o katalogowanie.

e-blogi.pl
  e-blogi.pl  [Załóż blog!] rssSubskrybuj blogi
[Zamknij reklamy]